diumenge, 6 de novembre del 2011

Els anuncis

El dia 4-11-11 a classe de COED, vam començar veien una entrevista a Guillermo Orozco, feta per la Generalitat de Catalunya, on es parlava de la comunicació digital. De l'entrevista destacaria els següents punts:
  • Els ordinadors ens van introduir al món digital. 
  • La imatge té un codi universal.
  • L'enfoc és molt important (contrapicat, plans, perspectiva...). 
  • És important saber veure a través de la lent, la lent selecciona la realitat.
  • En la educació per els mitjans de comunicació influeixen molt la família i l'escola. Els nens interactuen més o menys amb les pantalles segons la influència d'aquests.
  • Les audiències s'eduquen a partir del que veuen a través dels mitjans de comunicació.
  • Una producció és una representació.
  • És important educar a través dels mitjans de comunicació (innovació).
  • A l'escola tot el que ve en imatge (powerpoint...) ha de ser complementari a l'explicació del professor o llibre. Només són un suport, mai han de tenir més pes.
  • Cal fer una alfabetització múltiple a l'escola, també s'han d'educar a través dels audiovisuals i el món digital.
  • Per haver nascut en l'era digital no vol dir que ja es sapiga fer un bon ús d'aquestes tecnologies, s'ha d'educar.

Graciès a l'entrevista de Guillermo Orozco, vam poder passar a parlar dels anuncis de televisió. La finalitat d'aquests és persuadir, fer que pensem i actuem d'una manera determinada.
Vam veure alguns anuncis on podem veure diferents missatges subliminals:
  •  Galerias: aquest anunci ens dóna sensació d'exageració, d'alegria i alhora de caos. Es passa de l'aburriment d'una classe a l'alegria que dóna el fi de la classe. En aquest anunci és important la música (conecta amb el públic, dóna alegria), la llum (es passa de la foscor de la classe a la llum, l'alegria i la vida), les accions són trapelleries dels nens. Es fa servir la càmera lenta per accentuar el que es pretén transmetre.
  • Golf: El missatge què es transmet es que si tens un golf, ets un guanyador, seràs feliç i encara que tot et vagi malament, sempre podrias confiar en el cotxe.
  • Barbie colonia Aventura: el missatge que ens dóna aquest anunci és d'abandonar el millor amic per una colònia.
  • Oh brother: juguen amb la família, abandonen un membre de la família per un cotxe.

En conclusió, alguns anuncis passen per sobre dels valors morals de les persones, només per vendre un producte.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada